11 mei 2015 - Reisverslag uit Peking, China van Erwin Mollee - WaarBenJij.nu 11 mei 2015 - Reisverslag uit Peking, China van Erwin Mollee - WaarBenJij.nu

11 mei 2015

Door: diverse

Blijf op de hoogte en volg Erwin

11 Mei 2015 | China, Peking

11 mei 2015

De vorige verslagen zijn door de begeleiders gemaakt. Vanaf vandaag wordt het verslag in estafettevorm gemaakt. Van iedere activiteit/dagdeel maken de kamergroepjes een verslag.
Dit zijn de belevenissen van vandaag:

Hier het verslag van Romy en Rosa:
Vanochtend (8 uur) vertrokken we met de bus naar de Chinese muur. Het gedeelte waar we gingen lopen heet JuYongGgun.
De Chinese muur is wel 21 000 km lang en gaat dwars door de bergen.
We moesten ongeveer anderhalf uur in de bus zitten.
Toen we bij de Chinese muur aankwamen gingen we een deel van de muur beklimmen. Tijdens het lopen merkten we dat de traptreden erg verschillend waren qua hoogte . Veel mensen liepen vandaag op de Chinese muur. Vooral toeristen.
Ook was Het uitzicht prachtig. Je zag de bergen en de Chinese muur, die door de bergen loopt, erg goed.
Het weer was helder en droog met weinig wolken. Het traplopen werd na een tijdje erg zwaar. Maar het teruglopen was weer niet zwaar.
We vonden het een van de leukste activiteiten van de reis.

Hier het verslag van Anique en Debby:
Vandaag gingen we naar een cloisonné fabriek. We kwamen binnen en we zagen al gelijk mensen werken. Ze zaten achter koperen potten/vazen en plakten met speciale lijm koperen deeltjes vast aan de pot. Tussen de deeltjes komt inkt. Er werd vertelt dat je laag na laag van inkt tussen de deeltjes moet doen en dat je na elke laag moet wachten tot het opdroogt. Dit doe je net zolang totdat het helemaal gevuld is. Aan het einde maken ze het nog extra glad. Dit duurt bij elkaar wel 3 maanden. Bij de potjes en vazen geldt bij het verkopen ervan: hoe gladder, hoe duurder. Hierna gingen we eten en mochten we beneden kijken in een grote hal. Daar waren allemaal potten, vazen en sieraden. We merkten gelijk dat alles behoorlijk duur was (de grootste pot koste daar namelijk wel 1.7 miljoen yuan), maar het is natuurlijk altijd leuk om gewoon rond te kijken.

Hier het verslag van Jisca en Mila :
We zijn vandaag naar boon edam geweest in beijing . Boon edam is een nederlands bedrijf dat gegroeid is tot een koninklijk internationaal bedrijf . Boon edam is een draaideur en security deur bedrijf . Boom edam heeft eigenlijk de draaideur naar china gebracht . Toen we in het bedrijf kwamen zag het er erg luxe en professioneel uit . Eerst gingen we naar een vergader ruimte waar hij een presentatie hield over de geschiedenis en succes van boon edam . Daarna gingen we richting de fabriek waar de draaideuren en security deuren werden gemaakt . We kregen een interessante rondleiding , en kregen een kijk op een paar modeldeuren . Het was erg interresant en grappig om weer een andere nederlander te zien . Oja en de glazen deuren zijn zo schoon dat mevrouw van leeuwen tegen het glas aan liep groetjes jisca en mila

Hier het verslag van Natalia en Annemarijn:
Vandaag hebben wij ook de Wangfujing street bezocht de grootste winkelstraat van Beijing, in deze straat zie je vooral wereldwijde merken die zich overal bevinden zo ook in beijing wij hadden verwacht dat de prijs een stuk lager zou zijn dan die in Nederland maar dat scheelde niet veel. Toch was het erg leuk om te zien hoe de Chinese bevolking winkelt en wat voor kledingstijl zij hebben. Ook hebben ze hier een straat met het aller raarste eten die niet normaal zijn voor een Nederlander zoals ( gefrituurde) sprinkhaan of schorpioenspiesjes. We hebben het een hele leuke beleving gevonden en ons heerlijk even kunnen uitleven.

Morgen moeten we om 5.30 uur op en om 7.00 uur in de bus. Om 9.00 uur nemen we de trein voor de grote trek naar Shanghai:1300 km.
Tot morgen vanuit Shanghai!

• 11 Mei 2015 - 16:29

Opa En Nanda (van Levi):

Wat geweldig dat jullie op de muur zijn geweest, mooi he, al die kantelen en wachttorens!! En fijn dat jullie zulk mooi weer hadden, wij hadden indertijd mist wat gelukkig later optrok. En hoe smaakten de kakkerlakken en sprinkhanen

• 11 Mei 2015 - 17:36

Inka Verkaik:

Ik ben heel benieuwd hoe jullie de treinreis vinden morgen. Mila wil je een paar foto's nemen als je er aan denkt? Je moeder werkt tenslotte bij de NS.

• 11 Mei 2015 - 18:54

Lonneke En Marcel :

Dames chapeau, jullie verslagen lezen net zo prettig weg als dat van meneer mollee. Wat een superreis hebben jullie.

• 11 Mei 2015 - 18:58

Yvonne Smit:

Wat leuk om iedere avond jullie verslag te lezen en wat fijn dat het weer droog is. Ik las net dat het de koudste meidag in Beijing is geweest sinds 1951! Gelukkig is het in Sjanghai warmer.
    Was het een lekker hapje Carla?
    Morgen heel veel plezier in de supersnelle trein.

Tags: 11 mei